„Wiosenna współpraca z eTwinning” – działania zrealizowane w grupie Misiów

Opublikowano: 2025-05-12 08:28, Numer artykułu: 98188
Program eTwinning jako społeczność, zgromadziła przedszkola współpracujące ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Projekt trwał ok. 3 miesiące.
Dzięki projektowi „Wiosenna współpraca z eTwinning” nawiązaliśmy współpracę z innymi placówkami, m. in. ze Szkołą Podstawową nr 25 we Wrocławiu, Szkołą Podstawową nr 84 im. W. Łukasińskiego w Warszawie, czy też Szkołą Podstawową nr 43 w Bydgoszczy. Dzieci rozwijały umiejętności interdyscyplinarne i rozwinęły kompetencje kluczowe, szczególnie językowe i manualne, a także kreatywność. Przedszkolaki m. in. bacznie obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie, wypowiadały się na temat zmieniających się pór roku, rozwijały spostrzegawczość, utrwaliły oznaki wiosny, rozwiązywały zagadki, poznały nazwy kwiatów wiosennych i ptaków przylatujących na wiosnę. Rozmawialiśmy na temat zwierząt i roślin pojawiających się w okolicy i przedstawialiśmy okazy w formie dzieł plastycznych. Jako zadanie dodatkowe wykonaliśmy także multimedialną kartkę wielkanocną dla dzieci z innych placówek.
Zaprezentowaliśmy naszą pracę placówkom z innych miejscowości za pomocą różnych aplikacji, animacji. W wyniku działań projektowych wspólnie utworzyliśmy plakat wiosenny (zadaniem każdego partnera było pokolorowanie wyznaczonej części kolorowanki pociętej na 9 części), stworzyliśmy wspólny napis przedstawiający nazwę projektu w wiosennym stylu (każdy z partnerów projektu wybrał 1 lub 2 literki, by stworzyć wspólnie tytuł projektu), obserwowaliśmy nie tylko samą naturę w najbliższej okolicy, ale także zmieniającą się pogodę.
Stworzyliśmy wspólną  książeczkę online w programie w story jumper. Każdy dodał swój fragment opowiadania, ilustracje. Dzięki wspólnym wysiłkom powstało kreatywne i interesujące  opowiadanie.
 https://www.storyjumper.com/book/read/178113651
 Partnerzy zaproponowali zadania/pytania do quizu. Powstał wiosenny  quiz w genial.ly do grania i nauki z dziećmi.
 Stworzyliśmy również wspólną prezentacje wiosenną z informacjami o tematyce wiosennej, dołączaliśmy informacje i zadania wykonane z dziećmi, np. prace plastyczne, techniczne, filmiki, zdjęcia itp.: