Specjalne potrzeby edukacyjne

Opublikowano: 2020-04-08 15:34

W ramach EDU(R)EWOLUCJI działają cztery grupy pierwszo- i drugoklasistów. Zajęcia te doskonalą umiejętności polonistyczne np. czytanie, pisanie, ortografię i gramatykę. Z matematyki rozwijamy myślenie przyczynowo-skutkowe, trenujemy pamięć i spostrzegawczość, szlifujemy tabliczkę mnożenia i dzielenia. Korzystamy z gier i ciekawych pomocy dydaktycznych. Uczymy się poprzez zabawę.

Joanna Czach

 

Praca z grupą dzieci klas 2 polega głównie na realizacji ćwiczeń z różnych obszarów: np. rozwijających procesy myślenia - wykrywanie różnic i podobieństw, uogólnianie, ćwiczenia dydaktyczne wzbogacające ogólny poziom wiadomości, jak również ćwiczenia usprawniające tempo i technikę czytania oraz pisania. Stosowana jest też relaksacja, samoakceptacja, prawidłowa komunikacja i bardzo ważne zajęcia wydłużające koncentrację uwagi. Nie zawsze to nam się udaje, ale robimy postępy, bo gdzie jest napisane, że musimy i to od razu?! Dzieci chętnie w sali zabaw utrwalały wszystkie poznane działania matematyczne wykorzystując kolorowe piłki z basenu rekreacyjnego. Oczywiście nagrodą była chwila zabawy!. „Dyktanda graficzne” - tak podobają się dzieciom, że sami zaczęliśmy je tworzyć – cel do końca jeszcze nieosiągnięty, ale wszystko przed nami!

Anna Mirończuk

 

Podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i zajęć wyrównawczych realizowanych w ramach EDU(R)EWOLUCJI pomagam uczniom w przezwyciężaniu trudności w opanowaniu określonych umiejętności, budowaniu samooceny i stwarzam możliwości do wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego. Wszystko to za pomocą różnorodnych pomocy dydaktycznych takich jak: plakaty, plansze, filmy edukacyjne, książeczki tematyczne, fotografie, rysunki, gry planszowe, gry zręcznościowe, nagrania, itp. Zapewniam doskonalenie wyżej wymienionych umiejętności podczas dobrej zabawy.

Dorota Czubachowska