Matematyka się liczy – apel z okazji Dnia Pierwiastka Kwadratowego

Opublikowano: 2025-06-13 07:38, Numer artykułu: 99882

Matematyka się liczy – apel z okazji Dnia Pierwiastka Kwadratowego

11 czerwca w naszej szkole odbył się wyjątkowy apel z okazji obchodów Dnia Pierwiastka Kwadratowego – nietypowego święta, które stało się pretekstem do spojrzenia na matematykę z zupełnie innej strony, a także do podsumowania matematycznych działań przeprowadzonych w naszej szkole. Nasze spotkanie pozwoliło zrozumieć, że matematyka jest nieodzowna na co dzień, a uczenie się jej może sprawić wiele radości i korzyści. Prowadzący wskazali na praktyczne zastosowania matematyki w życiu codziennym, technologii i zawodach przyszłości.

Wydarzenie przebiegło w atmosferze humoru, refleksji i kreatywności, a jego głównym celem było ukazanie, że matematyka to nie tylko liczby i wzory, ale również inspiracja do twórczych działań i dobrej zabawy. W programie apelu znalazły się wiersze o tematyce matematycznej oraz skecz przedstawiający szkolne realia w krzywym zwierciadle. Nie zabrakło również porcji śmiechu dzięki matematycznym dowcipom oraz projekcji krótkiego filmu związanego z tą dziedziną nauki. Ciekawym punktem programu była prezentacja wyników ankiety przeprowadzonej wśród społeczności szkolnej. Duże zainteresowanie i uśmiech na wszystkich twarzach wywołał film z wywiadem z nauczycielami oraz pracownikami szkoły – którzy odpowiadali na pytanie: „Czy matematyka przydaje się w życiu?”. Rozmówcy mówili o codziennym liczeniu pieniędzy, planowaniu zakupów czy mierzeniu czasu. Wskazywali na logiczne myślenie i rozwiązywanie problemów, jako kluczowe umiejętności rozwijane dzięki matematyce. Film pokazał, że choć nie każdy kocha matematykę, to trudno zaprzeczyć jej obecności i znaczeniu w codziennym życiu.

Apel zakończył się podsumowaniem matematycznych działań zrealizowanych w roku szkolnym 2024/2025 oraz zachętą, by dostrzegać w matematyce nie tylko trudności, ale przede wszystkim logikę, piękno i nutę humoru. Wydarzenie spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród uczniów i nauczycieli. Całość została przygotowana przez uczennice klasy 5c pod opieką nauczycieli matematyki p. Renaty Zbilskiej – Ball i p. Katarzyny Koszyńskiej.