Zajęcia z Ligi Robotyki - Edu(R)Ewolucja: Cyberbezpieczeństwo i Minecraft

Opublikowano: 2025-02-20 17:59, Numer artykułu: 93861
W dniu dzisiejszym  odbyły się wyjątkowe zajęcia z Ligi Robotyki w ramach projektu Edu(R)Ewolucja. Uczniowie mieli okazję poznać zasady cyberbezpieczeństwa, korzystając z popularnej gry Minecraft.
Podczas zajęć, uczniowie przenieśli się na wirtualną mapę Wyspy Młyńskiej w Bydgoszczy. Dzięki interaktywnym zadaniom, młodzi adepci robotyki mogli dowiedzieć się, jak ważne jest zabezpieczanie swoich danych w sieci oraz jak chronić się przed zagrożeniami internetowymi.
Uczniowie mieli do wykonania pięć zadań, które były rozmieszczone w różnych budynkach Wyspy: w Młynach Rothera, Mennicy i Muzeum. Dzięki temu, nauka cyberbezpieczeństwa stała się fascynującą przygodą, pełną wyzwań i odkryć.
Minecraft okazał się doskonałym narzędziem edukacyjnym, które nie tylko angażuje uczniów, ale także pozwala na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy w wirtualnym świecie.
Jesteśmy dumni z naszych uczniów, którzy z zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach i zdobyli cenne umiejętności, które będą mogli wykorzystać w przyszłości. Dziękujemy programistom za stworzenie tej wspaniałej mapy, która umożliwiła uczniom naukę poprzez zabawę i odkrywanie.
Marcin Kukliński