Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne z wykorzystaniem TIK

Opublikowano: 2025-05-28 15:44, Numer artykułu: 98990

W naszej szkole odbyły się zajęcia dla dzieci poświęcone rozwijaniu kompetencji emocjonalno-społecznych. Zajęcia zostały przeprowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), w tym tablicy interaktywnej, co pozwoliło uczniom w atrakcyjny i angażujący sposób poznawać i ćwiczyć umiejętności takie jak rozpoznawanie emocji, empatia, współpraca czy rozwiązywanie konfliktów. Dzięki zastosowaniu interaktywnej tablicy dzieci miały możliwość aktywnego udziału w zajęciach, co sprzyjało lepszemu przyswajaniu wiedzy i rozwijaniu kompetencji społecznych oraz emocjonalnych.

Joanna Gołębiowska

 

 

Scenariusz zajęć

 

Tytuł zajęć:

„Czy potrafisz rozpoznać emocje?”

Czas trwania: 30 minut

Cele ogólne:

· Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów.

· Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.

· Wzmacnianie empatii i umiejętności rozumienia emocji innych osób.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

· rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje (radość, smutek, złość, strach, zdziwienie, wstręt),

· rozumie, że każdy ma prawo do przeżywania emocji,

· potrafi określić, co może wywołać daną emocję,

· współpracuje w grupie.

Metody i formy pracy:

· metoda aktywizująca (dyskusja, burza mózgów),

· praca z tablicą interaktywną,

· praca grupowa.

Środki dydaktyczne:

· tablica interaktywna z dostępem do ćwiczeń multimedialnych,

· zestaw obrazków przedstawiających emocje.