Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne z wykorzystaniem TIK
W naszej szkole odbyły się zajęcia dla dzieci poświęcone rozwijaniu kompetencji emocjonalno-społecznych. Zajęcia zostały przeprowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), w tym tablicy interaktywnej, co pozwoliło uczniom w atrakcyjny i angażujący sposób poznawać i ćwiczyć umiejętności takie jak rozpoznawanie emocji, empatia, współpraca czy rozwiązywanie konfliktów. Dzięki zastosowaniu interaktywnej tablicy dzieci miały możliwość aktywnego udziału w zajęciach, co sprzyjało lepszemu przyswajaniu wiedzy i rozwijaniu kompetencji społecznych oraz emocjonalnych.
Joanna Gołębiowska
Scenariusz zajęć
Tytuł zajęć:
„Czy potrafisz rozpoznać emocje?”
Czas trwania: 30 minut
Cele ogólne:
· Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów.
· Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.
· Wzmacnianie empatii i umiejętności rozumienia emocji innych osób.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
· rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje (radość, smutek, złość, strach, zdziwienie, wstręt),
· rozumie, że każdy ma prawo do przeżywania emocji,
· potrafi określić, co może wywołać daną emocję,
· współpracuje w grupie.
Metody i formy pracy:
· metoda aktywizująca (dyskusja, burza mózgów),
· praca z tablicą interaktywną,
· praca grupowa.
Środki dydaktyczne:
· tablica interaktywna z dostępem do ćwiczeń multimedialnych,
· zestaw obrazków przedstawiających emocje.