Uczenie się przez nauczanie w kl. 3C

Opublikowano: 2019-12-14 18:40, Numer artykułu: 19136
W pierwszym półroczu,w październiku, lekcje w klasie 3 c przybrały inną formę. Zajęcia  były prowadzone przez jednego lub kilku uczniów. Uczniowie prowadzący lekcje otrzymali od nauczyciela cel i temat lekcji, którą  przeprowadzili w klasie. Nauczyciel pełnił funkcję doradcy i pomagał uczniom w przygotowaniu lekcji (w miarę potrzeb sygnalizowanych przez uczniów). Uczniowie przygotowujący lekcję sami: wybierali sposób wprowadzenia nowego materiału, poszukując źródeł informacji, opracowując ćwiczenia, gry edukacyjne lub karty pracy. Nauczyciel proponował im swoją pomoc i wsparcie, jednak większość z nich wolała przygotować lekcję samodzielnie. Potraktowali to jako wyzwanie, a wyzwania MOTYWUJĄ. Ku zaskoczeniu nauczyciela dzieci były niezwykle kreatywne. Wykorzystali wiele pomysłów, które znali z lekcji , ale wprowadzieli własne rozwiązania i metody. Inni uczniowie (uczestniczący w lekcji) zachowywali się w sposób bardzo zdyscyplinowany. Uczniom ta forma lekcji bardzo się podobała i chcieliby to jeszcze raz powtórzyć.
Agnieszka Walczak