ŚWIATOWY TYDZIEŃ MÓZGU

Opublikowano: 2019-04-02 21:06, Numer artykułu: 12380

Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy we współpracy z Miastem Bydgoszcz i Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy zaproponowało szkołom włączenie się do obchodów Światowego Tygodnia Mózgu 2019, które odbyły się w marcu. Nasza szkoła potwierdziła swą aktywność.
Klasy IV – VIII wraz z opiekunami przedsięwzięcia panią Agnieszką Makowiecką i panią Iloną Wierzbicką włączyły się do akcji.

Pani Agnieszka w klasach IV przeprowadziła konkurs plastyczny.


Wyniki konkursu na plakat popularyzujący wiedzę o mózgu dla klas czwartych:
I miejsce: Lena Pryczek, kl. 4d
II miejsce: Wiktoria Grossmann, kl. 4e
III miejsce: Julia Kaszewska, kl. 4c

 

Pani Ilona na lekcjach informatyki zaproponowała uczniom utworzenie prezentacji multimedialnej
pt.: „Jak działa? Jak go ćwiczyć i czym karmić? – wszystko o ludzkim mózgu”.

 

Do stworzenia prezentacji uczniowie musieli się przygotować nieźle gimnastykując swój mózg. Wiele informacji, które odkryli bardzo ich zaskoczyła. Zaserwowane zadania sprawiły, że główki pracowały pełną parą.
Uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat mózgu człowieka, dowiedzieli się także, jaka dieta wspiera pracę naszego biologicznego komputera, jak go ćwiczyć by zachował sprawność na długie lata i jak go odżywiać by funkcjonował idealnie. Uczniowie wyszukali wiele cennych ciekawostek na temat mózgu ludzkiego, ale największym zaskoczeniem, a jednocześnie świetną zabawą okazały się iluzje optyczne. Odnajdywanie informacji i zdobywanie wiedzy na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu sprawiło uczniom ogromną frajdę. Nie wspomnę już o uczniach, którzy rozpoczęli informatyczną przygodę z pracą w chmurze i mogli tworzyć wspólnie prezentację ze swoimi przyjaciółmi nawet ze swoich domów.
Powstała ogromna ilość bardzo ciekawych prezentacji, którymi dzielili się uczniowie przedstawiając je na lekcjach informatyki.

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym za wspólną zabawę.


Agnieszka Makowiecka
Ilona Wierzbicka


Pliki do pobrania: