Dostosowanie warunków szkoły do potrzeb dzieci klas I-III

Opublikowano: 2024-06-21 13:52, Numer artykułu: 84924

Realizacja podstawy programowej

Edukacja w klasach I-III szkoły podstawowej realizowana jest w formie kształcenia zintegrowanego: 

  • w początkowym okresie nauki kontynuowany jest rozpoczęty w przedszkolu proces adaptacji do współpracy w grupie oraz proces indywidualnej i grupowej aktywności poznawczej, 
  • dominującą formą zajęć w tym okresie są zabawy, gry i sytuacje zadaniowe, 
  • podstawową formą organizowania pracy dziecka jest wielokierunkowa aktywność, 
  • uczniowie z klas I-III mają możliwość korzystania ze szkolnej pracowni komputerowej.

 

Odpowiednio do istniejących potrzeb szkoła organizuje: 

  • zajęcia opiekuńcze zapewniające dzieciom interesujące spędzanie czasu, przyjazną atmosferę i bezpieczeństwo;
  • zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów zdolnych oraz uczniów mających trudności w nauce.

 

Adaptacja dzieci do warunków szkolnych

Szkoła dba o adaptację dzieci do warunków szkolnych, w tym o ich poczucie bezpieczeństwa. W pierwszym tygodniu nowego roku szkolnego rodzice informowani są o terminie pierwszego zebrania z rodzicami, w celu ustalenia zasad współpracy oraz przekazania informacji o funkcjonowaniu szkoły. W tym czasie wychowawcy zapoznają również uczniów z organizacją pracy szkoły. Czas trwania okresu adaptacyjnego określa nauczyciel, biorąc pod uwagę potrzeby dzieci. Dzieci, które nie ukończyły 7 lat przychodzą do szkoły i opuszczają ją pod opieką rodziców/opiekunów. Uczniowie klas pierwszych przez miesiąc pierwszego semestru nauki, przed zajęciami i po zakończonych zajęciach są przyprowadzani przez nauczycieli z i do świetlicy (o ile po zakończonych zajęciach nie zostaną odebrani przez rodziców/opiekunów). Od października danego roku szkolnego pierwszoklasista ma obowiązek samodzielnie zgłosić się do świetlicy oraz zgłosić wychowawcy swoją obecność na zajęciach w świetlicy każdego dnia.

 

Sale lekcyjne:

  • składają się z dwóch części: edukacyjnej (wyposażonej w tablicę, stoliki itp.),
  • rekreacyjnej (odpowiednio do tego przystosowanej).

Sale wyposażone są w pomoce dydaktyczne i przedmioty potrzebne do zajęć (np. liczmany), sprzęt audiowizualny, komputery z dostępem do Internetu, gry i zabawki dydaktyczne, kąciki tematyczne (np. przyrody), biblioteczkę itp. Uczniowie mają możliwość pozostawienia w szkole części swoich podręczników i przyborów szkolnych