Dostosowanie warunków szkoły do potrzeb dzieci klas I-III
Realizacja podstawy programowej
Edukacja w klasach I-III szkoły podstawowej realizowana jest w formie kształcenia zintegrowanego:
- w początkowym okresie nauki kontynuowany jest rozpoczęty w przedszkolu proces adaptacji do współpracy w grupie oraz proces indywidualnej i grupowej aktywności poznawczej,
- dominującą formą zajęć w tym okresie są zabawy, gry i sytuacje zadaniowe,
- podstawową formą organizowania pracy dziecka jest wielokierunkowa aktywność,
- uczniowie z klas I-III mają możliwość korzystania ze szkolnej pracowni komputerowej.
Odpowiednio do istniejących potrzeb szkoła organizuje:
- zajęcia opiekuńcze zapewniające dzieciom interesujące spędzanie czasu, przyjazną atmosferę i bezpieczeństwo;
- zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów zdolnych oraz uczniów mających trudności w nauce.
Adaptacja dzieci do warunków szkolnych
Szkoła dba o adaptację dzieci do warunków szkolnych, w tym o ich poczucie bezpieczeństwa. W pierwszym tygodniu nowego roku szkolnego rodzice informowani są o terminie pierwszego zebrania z rodzicami, w celu ustalenia zasad współpracy oraz przekazania informacji o funkcjonowaniu szkoły. W tym czasie wychowawcy zapoznają również uczniów z organizacją pracy szkoły. Czas trwania okresu adaptacyjnego określa nauczyciel, biorąc pod uwagę potrzeby dzieci. Dzieci, które nie ukończyły 7 lat przychodzą do szkoły i opuszczają ją pod opieką rodziców/opiekunów. Uczniowie klas pierwszych przez miesiąc pierwszego semestru nauki, przed zajęciami i po zakończonych zajęciach są przyprowadzani przez nauczycieli z i do świetlicy (o ile po zakończonych zajęciach nie zostaną odebrani przez rodziców/opiekunów). Od października danego roku szkolnego pierwszoklasista ma obowiązek samodzielnie zgłosić się do świetlicy oraz zgłosić wychowawcy swoją obecność na zajęciach w świetlicy każdego dnia.
Sale lekcyjne:
- składają się z dwóch części: edukacyjnej (wyposażonej w tablicę, stoliki itp.),
- rekreacyjnej (odpowiednio do tego przystosowanej).
Sale wyposażone są w pomoce dydaktyczne i przedmioty potrzebne do zajęć (np. liczmany), sprzęt audiowizualny, komputery z dostępem do Internetu, gry i zabawki dydaktyczne, kąciki tematyczne (np. przyrody), biblioteczkę itp. Uczniowie mają możliwość pozostawienia w szkole części swoich podręczników i przyborów szkolnych