BIBLIOTEKA - SPRAWOZDANIE SEMESTRALNE

Opublikowano: 2021-02-17 16:32, Numer artykułu: 36725
„Co wydarzyło się w bibliotece w I semestrze roku szkolnego 2020/2021?”
Czas pandemii i związanych z nią ograniczeń zmienił formy pracy biblioteki. Czytelnia służyła początkowo uczniom, którzy nie mogli uczyć się z domu (z klasy 4 i 6 ).Później przychodziły dzieci z klas 1, aby zdalnie uczestniczyć w lekcjach języka angielskiego. Z biblioteki zdalnie uczył się też uczeń klasy 4. Przez pewien okres biblioteka pełniła także rolę świetlicy z powodu kwarantanny nauczycieli świetlicy. Cały czas wypożyczałam książki czytelnikom z zachowaniem ścisłego reżimu sanitarnego. Dbałam o uzupełnienie zasobu lektur, kupując lektury dla klas I – III i VIII na łączną sumę 1101,85 zł. Poszerzyłam zasoby księgozbioru podręcznego o nowe słowniki języka polskiego. W III kwartale roku zrealizowałam gazetki ścienne: „11 Listopada”, „Andrzejki”, Mikołajki”, „Boże Narodzenie z książką w tle”, „Dobre rady na zimowe wypady” i „Zima za oknem i ...w poezji”. Dbałam o zamieszczanie informacji z życia biblioteki w odpowiedniej zakładce strony internetowej szkoły. Ukazał się tam też artykuł promujący nowe formy czytelnictwa w dobie koronawirusa oraz informacje o pandemii. Cały czas prowadziłam prace techniczne w księgozbiorze. Przeprowadziłam remanent podręczników we wszystkich klasach. Uzupełniłam zapisy w księgach bibliotecznych. W kontynuowanej akcji „Podaruj bibliotece książkę” pozyskano od czytelników 62 książki literatury pięknej. Odrobina statystyki...
 
Najwięcej wypożyczyły klasy 6 (71 egzemplarzy). Drugie miejsce zajęły klasy 2 (44 książki), a trzecie miejsce należy do klas 7 (41 egzemplarzy).
 
Ranking klas przedstawia się następująco:
I miejsce – klasa 6 S (20 książek)
II miejsce – klasa 7 A (17 książek)
III miejsce – klasa 6 C i 4 C, E (po 14 książek).
 
Indywidualnie:
I miejsce – Weronika z klasy 2 E - 13 książek
II miejsce – Emilia z klasy 3 B – 8 książek
III miejsce – Natalia z klasy 2 D - 7 książek.
 
W II semestrze biblioteka będzie kontynuować pracę zgodnie z opracowanym planem pracy, reagując elastycznie na potrzeby szkoły przy uwzględnianiu obostrzeń wynikających z czasów pandemii.